Activiteitenondersteuning voorgaande jaren

Het Ondernemersfonds Enschede heeft in voorgaande jaren bijgedragen aan de grote,  landelijk op televisie uitgezonden evenementen Serious Request en The Passion en daarnaast aan alle edities van het muziekfestival Memphis Heart and Soul.

Ook heeft het Ondernemersfonds in belangrijke mate bijgedragen aan de geheel vernieuwde en uitgebreide feestverlichting zoals deze nu te zien is in de gehele binnenstad.

 

Het fonds heeft onderstaande evenementen en activiteiten ondersteund:

 

 

Duitsland campagne 

Het Ondernemersfonds draagt sinds enkele jaren bij aan de campagne “Enschede, Erlebnisstadt” van Enschede Promotie. De campagne richt zich op het trekken van bezoekers voor een dag of weekend Enschede. Middelen die binnen deze campagne worden ingezet zijn o.a.: outdoor reclame (bussen, tram, billboards), print media, influencer marketing en online advertising. Daarnaast wordt er samengewerkt met een Duits PR bureau om journalisten naar Enschede te laten komen.

Meer informatie over de campagne: www.uitinenschede.nl/campagne-duitsland-erlebe-enschede

 

 

Enschede, Muziek in de straten

Muziek in de Straten is een belevenisconcept dat zich in basis richt op het creëren van toegevoegde waarde voor winkelend publiek, met als doel het onderscheidende vermogen t.o.v. concurrerende winkelsteden te vergroten. Muziek zit in het DNA van de stad. Middels dit concept wordt dit op een laagdrempelige manier tot uiting gebracht. De focus ligt op citydressing, mobiele muzikale acts en enkele muzikale hotspots met programmering.

Meer info: www.muziekindestraten.nl

 

 

 

Jacobuskerk

Om de mooiste kerk van Enschede weer onder de aandacht te brengen is er geïnvesteerd in de verlichting.

 

 

Winter Wonderland

Aan het belevenisconcept Winter Wonderland met onder andere de ijsbaan op de Oude Markt draagt Ondernemersfonds Enschede al meerdere jaren bij aan specifieke onderdelen. Denk bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van het IJspaleis van kunstenaar Jelle de Graaf en het zes meterhoge verlichte Twentse Ros.

Meer info over Winter Wonderland: www.winterwonderland.nu

 


 

Kerst aan de Heurne

Aanvraag van de Heurne om aldaar extra WWL activiteiten rondom Kerst op te zetten.

 

Kerst in de Haverstraat

Aanvraag van de Haverstraatpassage teneinde de WWL activiteiten extra aan te zetten.

 

Summersounds

Door het wegvallen van het festival Heart and Soul en het niet kwalificeren van Oranje, valt er een gat in het aantal binnenstedelijke evenementen. Om aaneensluiting van de evenementen Summersounds,  Studentenconcert, Proef-Eet en Gogbot te realiseren, organiseert de Vereniging Horeca Stad Enschede  met hulp van het Ondernemersfonds Enschede 2 extra Summersounds.

 

 

Oranjedagen

Teneinde het wegvallen van de programmering op het Van Heekplein kwalitatief te compenseren op de Oude Markt. Zo wordt de binnenstad de mogelijkheid geboden om de spil te blijven in de regionale Oranjevieringen. De Vereniging Horeca Stad heeft een bijdrage ontvangen met als resultaat een als vanouds druk bezochte binnenstad.

 

 

Enschede, staat je Goed!  (de N18 campagne)

In het voorjaar van 2018 werd de nieuwe N18 tussen Enschede en Varsseveld geopend. Enschede Promotie heeft het reistijdvoordeel dat de nieuwe weg oplevert aangegrepen om Enschede in de Achterhoek als winkelstad te profileren. Binnen de campagne lag de nadruk op een mix van online (video) advertising, gericht inzetten van outdoor middelen langs de N18 en guerrilla marketing. Met name door dat laatste heeft deze campagne het landelijke nieuws gehaald en is daarmee volledig in opzet geslaagd.

Meer informatie over de campagne:  www.uitinenschede.nl/campagne-n18

 

 

Dag van het sieraad

Aandacht voor de kunstgaleries in de binnenstad tijdens deze landelijke actiedag.

 

Vanwege Covid-19 zijn alle andere aanvragen uitgesteld danwel doorgeschoven naar 2021